';

שומרים על הבריאות

אין ספק, שלצאת לחופשת סקי זה דבר מהנה במיוחד. מידי שנה לצאת קצת במהלך החורף לפעילות שמתאימה לכל הגילאים יכול להיות משהו שיגרום להנאה בלתי רגילה. עם זאת, כאשר יוצאים לחופשת סקי, יש מספר דברים עיקריים אותם צריך לקחת בחשבון, שכן התנהגות לא נכונה בחופשת סקי עשויה להביא למפגעים גופניים שונים, לכן יש מספר כללי ברזל עליהם צריכים לשמור במטרה לשמור על הבריאות.
כאשר יוצאים לחופשת סקי, חשוב להבין כי על הגוף לקבל יחס שונה מהרגיל, שכן מדובר על פעילות ספורטיבית שהיא לא ממש שגרתית עבור כל אדם (פעילות אינטנסיבית, ביגוד שונה). כמו כן, מדובר על מעבר מאקלים נוח יחסית כמו בארץ, לאקלים שהוא קיצוני וכן מן הסתם שאת הסקי מבצעים במקומות גבוהים, שם באופן טבעי קשה לנשום יותר.
פרט לכך, היציאה לחופשה מלווה בהמון אנדרנלין, אכילת מזון מסוגים שונים אליהם הגוף אינו רגיל וכן גם שתיית אלכוהול. כך שפעילות ממושכת שכזאת שאינה כוללת תזונה מתאימה יכולה להביא את הגוף למצב של עייפות ותשישות וכן גם למחלות.
אחת ההמלצות החשובות ביותר, היא אף פעם לא לוותר על ארוחת הבוקר לפני פעילות סקי. כמובן שלא ארוחה גדולה מידי, אולם ארוחה סבירה שתספיק לפחות לחלק הראשון של הפעילות. בנוסף לכך, חשוב מאוד גם לשתות מים לאורך כל הפעילות, שכן מזיעים בה הרבה והקור לא גורם לתחושת צמא ברוח המקרים.
חשוב מאוד גם כן לנוח בצהריים ולאכול ארוחה קלה. ניתן להמשיך בפעילות אחה"צ ובסופה, בארוחת הערב לאכול את הארוחה הגדולה של היום, שתחזיר לגוף אנרגיות ותכין אותו ליום שלמחרת.